Založ si blog

Novembrová

Prvý je pohľad.

Oči sú zázračný nástroj, neomylne spoznávajúci,

že ty a ja …

Áno, pod povrchom, často nehybným ako skala je pohyb, milióny buniek v pohybe, milióny špendlíkov, vypichávajúcich bizarné tvary myšlienok, túžob, snov o šťastí. Pod tým pohľadom sa vnútorné telo napne ako struna  a všetky túžby vystrelia ako šíp jediným smerom: tam.

Láska je ako more. Zaplavuje od hlavy až k pätám a vlny bijú a vyplavujú všetky temné komôrky srdca až sú všetky plné, ba preplnené tým modrým šumom diaľok a blízkostí, ach áno, blízkostí až k poslednej bunke, ba, až k tej poslednej.

Vysoko sme vzlietli.

Príliš vysoko a príliš rýchlo.

Prichádza odliv.

Nie, zostaň, netráp ma.

Slová sú hluché a steny prázdne.

Pretrhnutá niť.

Život sa krúti okolo jedinej myšlienky, vtáča spadlo na zem, poudieralo sa o kamene a teraz sa snaží dostať na nôžky a ako-tak krivkať po prachu, aspoň krivkať, za každú cenu sa posunúť o kúsok ďalej, nezostať ležať.

Život sa odvíja ako klbko nití, ďalej a ďalej, len rána už nie sú ružové a obloha býva šedá.

Tak skackáš si smutne, vtáča s polámanými krídlami, s očami ako prázdne studne, s kameňom v hrudi a s trpkým úsmevom na zabudnutých perách.

Zafúkal studený vietor, postŕhal posledné žlté lístie zo stromov, k jesenným mrakom sa vystreli ich nahé ramená a striebrovlasá starenka sa zakrútila do vlniaka.

Už príde zima.

Mailovanie v daždi

26.05.2011

Na okno mi klopú Dažďové kvapky Ako prsty do klávesnice. A tak ich vpustím dnu Na každú nalepím Písmenko A znova vypustím. A keď z nich budú celé vety Pohnú sa potôčikom Za tebou Potom, si myslím Keď prizurčia k tebe Že vyjdeš pred dom A naberieš do dlaní Tú písmenkovú vodu A prečítaš si ma Úplne celého Naberaj si ma Zohrievaj v dlaniach A buďme spolu [...]

Srdcové záležitosti

19.05.2011

Ľudia sú všelijakí. Niekto sa prevlečie životom ani nevie ako. Nevie, prečo je tu, nevie, kam kráča, nevie, čo chce dosiahnuť. Iný má pevne stanovené ciele a ide si za svojím hlava-nehlava. Cieľavedomí ľudia to v ľudskom spoločenstve dotiahnu ďalej, no ich vlastný a súkromný život môže byť veľmi nešťastný, niekedy až natoľko, že sa rozhodnú dobrovoľne ho [...]

Povedala mi

16.05.2011

Povedala mi, že ma chce zachrániť. Povedala mi, že určite nemá v pláne sa do mňa zaľúbiť, lebo vôbec nie som jej typ, ale už sa nemôže pozerať na tie moje smutné oči, takže pomôcť mi pokladá za svoju občiansku povinnosť. Povedala mi, že strava v našej jedálni je na grc, ona by to do úst nedala a nechce sa mi skladať na veniec, keď sa z toho otrávim, tak mi [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

miro

Dopisy pre teba

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 62635x
Priemerná čítanosť článkov: 1693x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy