Založ si blog

Braček môj, zatváraj vrátka

Tak tento bude veľmi smutný.

Ťaží ma ako nočná mora, tak sa z nej skúsim vypísať, možno mi to pomôže.

Ako mladý chalan som mal bohatú fantáziu. Vymýšľal som si postavy a situácie, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani Ezop. Zavše sme zaliezli s mojím mladším bračekom do spálne za manželské postele, sadli si na zem a ja som mu tam celé hodiny rozprával fantastické príbehy a dobrodružstvá mojich vymyslených hrdinov. Môj malý bráško ma celé tie hodiny počúval s ústami otvorenými ako vrátka , všetkými zmyslami hltal tie moje fantázie, akoby to bola skutočnosť a ja som ho celý ten čas držal v domnienke, že aspoň čosi na nich pravdy je. Vtedy som si myslel, že predsa rozprávka nemôže nikomu ublížiť a život sám naučí každého človeka rozoznať, čo je pravda a čo nie.

Dnes viem, že som sa mýlil.

Dnes viem aj to, že sila slova môže byť oveľa väčšia, ako som si kedy dokázal predstaviť a pán Exupéry ma poučil aj o tom, ako veľmi je človek zodpovedný za toho, kto mu uverí.

Dnes mám pocit, že som svojho malého brášku zabil.

Odišiel som z domu a nechal ho samého, aby sa bil so životom, takým odlišným od mojich rozprávok. Neviem, ktorá z nich v ňom zanechala pocit, že dobro vždy zvíťazí,  že choroby netreba liečiť, lebo keď bude najhoršie, príde dáky rytier na bielom koni a svojím mečom tú pliagu zahubí. Potom sa tomu všetci zasmejeme, zazvoní zvonec a bude Happy end.

Ja môžem za to, že zomrel.

Vždy som predsa vedel, že nie je celkom zdravý.

Napriek tomu som ho klamal.

Čo na tom, že to boli len rozprávky?

On im veril.

To kvôli mne uveril tomu, že choroby odídu samé.

To ja som mu naštepil pocit nezodpovednosti k vlastnému zdraviu.

Čo na tom, že už bol veľký?

Čo na tom, že už mohol rozoznať pravdu a lož?

Dnes viem, že do človeka sa najviac zapisujú tie prvé zážitky na tomto svete, dokonca už v matkinom tele vníma a ukladá si do pamäti…bol taký malý, keď som ho nakazil, a už to v ňom zostalo. Možno sa mohol vyliečiť, keby sa liečil, ale on radšej veril.

Mne, rozprávkam, zázraku.

Čo na tom, že som mu neskôr dohováral?

Už bolo neskoro.

Už ma nepočúval, tak ako nikto nepočúva toho, kto hovorí čosi iné ako hovoril prv.

Dnes mu už nepoviem nič.

Môžem si tak akurát vymyslieť rozprávku o tom, že ak mu napíšem dopis a uložím ho do počítača, tak sa kdesi medzi zemou a nebom nájde niekto, kto mu ho doručí.

A tak mu píšem: braček môj, zatváraj vrátka.

Aby ti už nikto neublížil.

Verím však, že tam, kde si teraz, tam vládne len pokoj, mier a láska.

Odpočívaj v pokoji, bráško…

Mailovanie v daždi

26.05.2011

Na okno mi klopú Dažďové kvapky Ako prsty do klávesnice. A tak ich vpustím dnu Na každú nalepím Písmenko A znova vypustím. A keď z nich budú celé vety Pohnú sa potôčikom Za tebou Potom, si myslím Keď prizurčia k tebe Že vyjdeš pred dom A naberieš do dlaní Tú písmenkovú vodu A prečítaš si ma Úplne celého Naberaj si ma Zohrievaj v dlaniach A buďme spolu [...]

Srdcové záležitosti

19.05.2011

Ľudia sú všelijakí. Niekto sa prevlečie životom ani nevie ako. Nevie, prečo je tu, nevie, kam kráča, nevie, čo chce dosiahnuť. Iný má pevne stanovené ciele a ide si za svojím hlava-nehlava. Cieľavedomí ľudia to v ľudskom spoločenstve dotiahnu ďalej, no ich vlastný a súkromný život môže byť veľmi nešťastný, niekedy až natoľko, že sa rozhodnú dobrovoľne ho [...]

Povedala mi

16.05.2011

Povedala mi, že ma chce zachrániť. Povedala mi, že určite nemá v pláne sa do mňa zaľúbiť, lebo vôbec nie som jej typ, ale už sa nemôže pozerať na tie moje smutné oči, takže pomôcť mi pokladá za svoju občiansku povinnosť. Povedala mi, že strava v našej jedálni je na grc, ona by to do úst nedala a nechce sa mi skladať na veniec, keď sa z toho otrávim, tak mi [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

miro

Dopisy pre teba

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 62755x
Priemerná čítanosť článkov: 1696x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy