Založ si blog

Víla na telefóne

Zbehol som dolu po chodníčku až k ceste a uvidel  ju stáť pod stromami. Krásna, štíhla, dlhovlasá blondínka. Vyzerala ako lesná víla. Vo chvíli toho prvého pohľadu mnou prebleskol taký ten elektrizujúci pocit, ktorý trvá vždy najviac ak sekundu a ktorému sa tuším hovorí šťastie. Veľmi som dúfal, že prvý človek, ktorého po niekoľkých dňoch samoty uvidím, bude krásna žena.

Áno, vyzerala naozaj dobre. Opierala sa o auto a fajčila.

„No konečne“ – to boli prvé ľudské slová po tých dňoch ticha. Ďalšie boli o tom, ako ľutuje, že má na sebe svoj pracovný odev, keby bola vedela, do akej divočiny ide, obliekla by sa ako Rambo. Pravdaže, v minisukni a ihličkových opätkoch sa po lesnom chodníčku kráča ťažko, takže mi navrhla, aby som kdesi požičal fúrik a odviezol ju. Usmial som sa, prvý krát po tých dňoch, schytil ju do náručia a – stále s pocitom, že držím lesnú vílu –  vyniesol tým chodníkom až hore.

„Kde sú ostatní?“ – spýtala sa a ja som jej povedal, že na tejto veľkej chate som celkom sám, že som sa práve rozviedol a že sa cítim strašne. Tiež aj to, že som ešte nikdy nič také neurobil, nikdy som nepotreboval dievča na telefón, ale moja bývalá mi to viackrát odporúčala, lebo mi to vraj vyženie z hlavy tie somariny o láske, tak chcem skúsiť, či to zaberá.

„Zaberá“ – riekla tá víla, „ale ty budeš asi dosť ťažký pacient“.

„Vieš, možno by sme ani nemuseli…“

„Žiadne také“ – prerušila ma. „Na psychológiu si nájdi inú. Ja svoju prácu robím poriadne.“

Neklamala.

Svoju prácu urobila poriadne.

Pozeral som sa na ňu o druhej hodine nad ránom , ako leží v mojej posteli a spí, strapatá a vyčerpaná, a pocítil som nekonečnú ľútosť.  Pozeral som sa na tú nežnú a takmer detskú tváričku s pocitom strašne hlbokého smútku. Cítil som sa príšerne. Ak toto bola terapia, tak dosiahla účinok úplne opačný. Vyšiel som potichu von, sadol si na terasu a rozplakal sa. Už o chvíľu som nariekal ako decko. Z očí mi tiekli potoky sĺz a nedali sa zastaviť. Lapal som po dychu a prosil Boha, nech to už skončí, ale vôbec sa nado mnou nezľutoval, znova a znova ma trhal na kúsky. Trvalo to hádam aj hodinu. Bolo to strašné…

Ráno ma prebudil chlad.

A ona.

Stála nado mnou so šálkou kávy.

„Klamala som.“ – povedala  – „Nezaberá to.“

Sedeli sme na terase, pili spolu kávu a mlčali.

Potom sa zdvihla, vytiahla mobil a zavolala.

„Nie, vyzujem sa“  – usadila ma.

Pozeral som za ňou, ako kráča bosá sťa lesná víla po chodníčku medzi stromami, až kým mi nezmizla z dohľadu…

Mailovanie v daždi

26.05.2011

Na okno mi klopú Dažďové kvapky Ako prsty do klávesnice. A tak ich vpustím dnu Na každú nalepím Písmenko A znova vypustím. A keď z nich budú celé vety Pohnú sa potôčikom Za tebou Potom, si myslím Keď prizurčia k tebe Že vyjdeš pred dom A naberieš do dlaní Tú písmenkovú vodu A prečítaš si ma Úplne celého Naberaj si ma Zohrievaj v dlaniach A buďme spolu [...]

Srdcové záležitosti

19.05.2011

Ľudia sú všelijakí. Niekto sa prevlečie životom ani nevie ako. Nevie, prečo je tu, nevie, kam kráča, nevie, čo chce dosiahnuť. Iný má pevne stanovené ciele a ide si za svojím hlava-nehlava. Cieľavedomí ľudia to v ľudskom spoločenstve dotiahnu ďalej, no ich vlastný a súkromný život môže byť veľmi nešťastný, niekedy až natoľko, že sa rozhodnú dobrovoľne ho [...]

Povedala mi

16.05.2011

Povedala mi, že ma chce zachrániť. Povedala mi, že určite nemá v pláne sa do mňa zaľúbiť, lebo vôbec nie som jej typ, ale už sa nemôže pozerať na tie moje smutné oči, takže pomôcť mi pokladá za svoju občiansku povinnosť. Povedala mi, že strava v našej jedálni je na grc, ona by to do úst nedala a nechce sa mi skladať na veniec, keď sa z toho otrávim, tak mi [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

miro

Dopisy pre teba

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 62711x
Priemerná čítanosť článkov: 1695x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy