Založ si blog

Invisible

Nikdy som ju nevidel.

Neviem, aké má vlasy, neviem, aké má oči, netuším, či je štíhla alebo tučná a jej prsia sú pre mňa veľkou neznámou. Neviem o nej nič, čo je vidieť. Napriek tomu ju pokladám za úžasnú a krásnu ženu a som šťastný, že som ju poznám.

Tak trochu.

Tak intímne.

Tak zblízka.

Priam interne.

Hovorí sa, že papier znesie všetko.

Písmenká dokážu zahmliť skutočnosť tak dokonale, že z nej nevidieť celkom nič. Klamanie písaním je tu na dennom poriadku a už sme si na to zvykli. Iná poučka však hovorí, že bez vetra sa ani lístok nepohne a všetky slová sa musia niekde narodiť, či už v hlave alebo v srdci.

To je to, čo viem.

Že kdesi v nej sa rodia zázraky.

Že kdesi z hĺbky jej tela či duše sa vynoria slová, ona ich zoradí podľa tajného, neskutočne magického kľúča a naťuká do počítača.

Tie slová sú celkom normálne.

Priam banálne.

Normálne banány.

Alebo cukríky.

Alebo hrdzavé matice.

Alebo chodníky po daždi.

Obyčajné kamienky.

Poskladané do mozaiky.

Kým nevloží posledný, je to len kopa štrku.

Kým nevloží posledný, je to len kopa zbytočností a povrchný čitateľ nechápe, načo sú všetky tie písmenká dobré a načo to úsilie vyrobiť chaos.

Až potom.

Až po vložení posledného tá kopa štrku ožije.

A kamienky sa pohnú, a vo chvíli sú z nich farebné motýle, čo vzlietli do vzduchu a každým mávnutím krídel rozozvučia tisíce zvončekov, a každým preletom zanechávajú v povetrí farebné dúhy, a z iných sú zasa úžasné kvety, fialové, ružové a modré, a ešte takých farieb, aké sa ani opísať nedajú, a všade je plno vôní, až vzduch sa zadúša a zovšadiaľ znie nádherná hudba, akú som ešte nikdy nepočul. Ten nádherný obraz berie dych. Tie neskutočné farby sú všade okolo, vynárajú sa z monitora a krúžia mi okolo hlavy, prechádzajú ňou a zanechávajú tam rozkvitnuté lúky a slnečné svetlo, veľa, veľa svetla. Tá čarovná hudba ma naplní od hlavy až k pätám a roztancuje mi každú bunku tela zázračným tancom radosti.

Je všade.

Tá hudba.

Sú všade.

Tie farby.

Tie úžasné tancujúce obrazy.

Môj monitor sa stáva v tej chvíli magickou hviezdnou bránou do iného sveta a ja si plávam tým šírym priestorom, očarený a plný krásy…

Vďaka Ti, neviditeľná.

Vďaka Ti za tie zázraky.

Mailovanie v daždi

26.05.2011

Na okno mi klopú Dažďové kvapky Ako prsty do klávesnice. A tak ich vpustím dnu Na každú nalepím Písmenko A znova vypustím. A keď z nich budú celé vety Pohnú sa potôčikom Za tebou Potom, si myslím Keď prizurčia k tebe Že vyjdeš pred dom A naberieš do dlaní Tú písmenkovú vodu A prečítaš si ma Úplne celého Naberaj si ma Zohrievaj v dlaniach A buďme spolu [...]

Srdcové záležitosti

19.05.2011

Ľudia sú všelijakí. Niekto sa prevlečie životom ani nevie ako. Nevie, prečo je tu, nevie, kam kráča, nevie, čo chce dosiahnuť. Iný má pevne stanovené ciele a ide si za svojím hlava-nehlava. Cieľavedomí ľudia to v ľudskom spoločenstve dotiahnu ďalej, no ich vlastný a súkromný život môže byť veľmi nešťastný, niekedy až natoľko, že sa rozhodnú dobrovoľne ho [...]

Povedala mi

16.05.2011

Povedala mi, že ma chce zachrániť. Povedala mi, že určite nemá v pláne sa do mňa zaľúbiť, lebo vôbec nie som jej typ, ale už sa nemôže pozerať na tie moje smutné oči, takže pomôcť mi pokladá za svoju občiansku povinnosť. Povedala mi, že strava v našej jedálni je na grc, ona by to do úst nedala a nechce sa mi skladať na veniec, keď sa z toho otrávim, tak mi [...]

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

miro

Dopisy pre teba

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 62776x
Priemerná čítanosť článkov: 1697x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy