Založ si blog

Nemožná

Nikto ju nemal rád. Tie jej zajačie zuby provokovali rovesníkov k posmeškom už od škôlky. Keď sa usmiala, každý sa zľakol, že ho chce uhryznúť. Tak sa odnaučila usmievať.

Rodičia boli vzdelaní, zdedila po nich húževnatosť a cieľavedomosť. Lásku nie. Tú nepoznala. Otec občas pil, aby si trocha zriedil dusnú atmosféru, ktorú doma vyrábala jeho žena svojou puntičkárskou a buzeračnou povahou, a občasné pripité prejavy lásky, ktoré svojej žene a dcére prejavoval, vždy nemilosrdne zosmiešnila.

Láska je len slovo – to bolo prvé, čo sa doma naučila.

Život je boj – to bolo druhé.

Bojovala. Dievčatá, čo sa jej posmievali, ťahala za vlasy. Chalanov kopala a fackovala. Učila sa dobre. Prísna matka a absencia priateľov ju prinútili sedieť nad knihami viac, ako ostatní. V piatej triede základnej školy mala na vysvedčení samé jednotky, ale dvojku z chovania, lebo rozbila nos riaditeľkinmu synovi. Ten jej bol rozbitý veľakrát. V puberte ju najviac vytáčali sexuálne narážky. Kým ostatné dievčatá sa čoraz viac guľatili, jej postava bola stále chlapčensky hranatá. Zmaturovala s vyznamenaním, ale nevedela, čo je to rande, nepoznala chuť bozku a nikdy sa jej nikto nedotkol tak, aby to nebolelo. Na vysokej to bolo podobné. Pomáhala s učením viacerým, čo za ňou chodili, ale len jeden jej dal aj čosi viac, ako ďakujem. Vyspal sa s ňou z vďačnosti, a potom ešte niekoľkokrát, keď mal mindráky z toho, že ho žiadna iná nechce. Ten posledný krát k nej prišiel aj s fľašou vodky, sťažoval si, že nemá peniaze a keď tú fľašu spolu stiahli, dala mu všetky peniaze aj seba. Nadránom vyskočil z postele, vyvracal sa do umývadla, obliekol sa a odišiel. Už nikdy sa nevrátil.

Bola veľmi húževnatá, dokázala bojovať. V zamestnaní postupovala rýchle. Zarábala. Peniaze boli meradlom úspechu. Keďže nebola zaťažená citmi ani vzťahmi, všetko podriadila kariére. Pravdaže, nebola zo železa, aj jej prúdila v žilách krv, ale prvý krok ku vzťahu urobiť nevedela. Prípadné mindráky riešila alkoholom.  Vždy však osamote. Na víkend sa zatvorila na chate, pila, revala, búchala do stien. V pondelok už sedela v kancelárii, výkonná a spoľahlivá. Nikto nemohol povedať nič negatívne.

Ani ten nový nič nehovoril. Len na ňu pozeral. Akoby ju chcel röntgenovať. Akoby jej chcel  vidieť až do duše. Znervózňoval. Hoci v práci bola perfektná, v otázke citov úplne nemožná. Ani on jej nepomohol. Pozvala si ho na koberec. Po pracovnej dobe. Vytkla mu všetko možné, bolo toho dosť. Len stál a pozeral. Nepovedal nič, ale urobil čosi neslýchané: pohladil ju po tvári. Zareagovala okamžite a tak, ako bola zvyknutá: strelila mu facku. Až o sekundu jej to došlo, vrhla sa naňho a vzala si ho. Úplne celého. Zatočila sa jej hlava. Nedokázala to stráviť. Možno časom by to prišlo, ale táto udalosť sa dostala von a ona ju musela riešiť, tak sa ho hneď na druhý deň zbavila. Vyhodila ho. Chcela zabudnúť, ale nešlo to. Ten muž v nej čosi zobudil a nešlo to zastaviť. O pár týždňov ho vyhľadala. Povedal jej, že ju chce zachrániť.

„Pred kým?“

„Pred tebou.“

„Je to možné, aby si miloval aj nemožné dievča?“

Neodpovedal, len ju znova pohladil.

Svadba bola o dva mesiace.

Happy end?

Ale kde…život predsa nie je nejaký príbeh na blogu. Život ide ďalej. Spolužitie je o inom: o prispôsobení, o empatii, o tolerancii. Niekoľko mesiacov bola šťastná. Áno, určite bola. Ten muž ju ľúbil. Nosil ju na rukách. Noci plné vášne. Raňajky do postele.  Ráno bozk medzi dverami na rozlúčku. Telefón do práce?

„Nie, nevolaj mi, vyrušuje ma to a robí zlý dojem.“

Sám mal v novom zamestnaní dosť povinností a tak sa stretávali čoraz menej.

„Cez víkend nebudem doma, drahý.“

Semináre, školenia, oficiality. Postupovala. Vzťahy so zahraničnými partnermi sa prehlbovali. Peniaze sa sypali. Ďalšie auto, chata, dom. Z dovolenky sa musela vrátiť skôr. Nebol čas. Doma sa ukazovala čoraz zriedkavejšie, obvykle len na pár hodín. Neskôr už ani to nie, len vrazila dovnútra, prezliekla sa a letela zasa preč.

„Už som ti povedala, aby si mi nevolal, keď to bude možné, zavolám ti.“

Bol sám. Večer prišiel do prázdneho bytu, vyspal sa v prázdnej posteli a ráno sám odišiel. Týždne, mesiace, roky. Tí noví arabskí partneri ju zdržiavali čoraz viac. Najviac ten posledný. Vraj je rozprávkovo bohatý.

„Nemusím sa ti spovedať, nie som tvoj majetok.“

„Ľúbim ťa.“

„No a? …si úplne nemožný.“

Vianoce strávil sám.

Po Novom roku mu to oznámila:

„Odchádzam. Nechaj si všetko, nechcem nič…ale nebudeš mi robiť problémy.“

Rozvodové pojednávanie bude čoskoro.

Happy end…?

Mailovanie v daždi

26.05.2011

Na okno mi klopú Dažďové kvapky Ako prsty do klávesnice. A tak ich vpustím dnu Na každú nalepím Písmenko A znova vypustím. A keď z nich budú celé vety Pohnú sa potôčikom Za tebou Potom, si myslím Keď prizurčia k tebe Že vyjdeš pred dom A naberieš do dlaní Tú písmenkovú vodu A prečítaš si ma Úplne celého Naberaj si ma Zohrievaj v dlaniach A buďme spolu [...]

Srdcové záležitosti

19.05.2011

Ľudia sú všelijakí. Niekto sa prevlečie životom ani nevie ako. Nevie, prečo je tu, nevie, kam kráča, nevie, čo chce dosiahnuť. Iný má pevne stanovené ciele a ide si za svojím hlava-nehlava. Cieľavedomí ľudia to v ľudskom spoločenstve dotiahnu ďalej, no ich vlastný a súkromný život môže byť veľmi nešťastný, niekedy až natoľko, že sa rozhodnú dobrovoľne ho [...]

Povedala mi

16.05.2011

Povedala mi, že ma chce zachrániť. Povedala mi, že určite nemá v pláne sa do mňa zaľúbiť, lebo vôbec nie som jej typ, ale už sa nemôže pozerať na tie moje smutné oči, takže pomôcť mi pokladá za svoju občiansku povinnosť. Povedala mi, že strava v našej jedálni je na grc, ona by to do úst nedala a nechce sa mi skladať na veniec, keď sa z toho otrávim, tak mi [...]

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

miro

Dopisy pre teba

Štatistiky blogu

Počet článkov: 37
Celková čítanosť: 62832x
Priemerná čítanosť článkov: 1698x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy